Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
In dit boek worden 12 leerlijnen beschreven met daarbinnen een vergelijkbare bewegingsuitdaging. Deze leerlijnen zijn uitgewerkt in 29 bewegingsthema's met daarbinnen activiteiten uitgewerkt naar vijf verschillende niveaus. Op deze manier kunnen alle leraren in het ZML-onderwijs activiteiten kiezen voor iedere groep met leerlingen tussen de 4 en 18 jaar, ook die groep met erg grote onderlinge verschillen. Speciale aandacht is besteed aan de leerlingen met geringe bewegingsmogelijkheden en leerlingen in een rolstoel. (Bron: covertekst)
Bewegingsopvoeding --- Leerstoornissen ; basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Bewegingsonderwijs --- 460.5 --- 477.8 --- Buitengewoon basisonderwijs --- Bewegingsopvoeding ; buitengewoon onderwijs --- Didactiek --- Schoolbooks - Didactic material --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Klimmen --- Zwaaibewegingen --- Rollen (werkwoord) --- Springen --- Balanceren --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Bijzonder onderwijs --- Jongleren --- Tikspelen --- Motoriek --- Zwaaibeweging --- Kind met een verstandelijke handicap --- Tikspel
Choose an application
Basislessen bewegingsonderwijs deel 1 bevat 14 basisopstellingen en 6 buitenlessen. De lessen worden bewaard als losse katernen in een map. Per les kan een katern uit de map worden genomen. Deze methode is geschreven voor alle leerkrachten die bewegingsonderwijs geven op basisscholen en kan uitstekend gebruikt worden als praktijkboek/studieboek en behandelt voornamelijk de leerlijnen Balanceren, Zwaaien, Over de kop, Springen, Hardlopen en Bewegen op muziek. De werkbladen sluiten aan op de 14 basisopstellingen en zijn bedoeld als hulpmiddel om leerlingen zelfstandig te laten werken. De leerkracht hoeft niet zelf alle tips en aanwijzingen te geven en heeft zo meer tijd over om echt met de leerlingen te werken. Doordat de informatie zeer visueel (met foto's, pijlen en tekstwolkjes) is weergegeven, zien de kinderen snel wat de bedoeling is. Voor elke basisopstelling is er een set werkbladen, waarop de benodigde materialen en opstellingen te zien zijn. In heldere taal wordt beschreven wat de kinderen bij elke activiteit gaan doen en wat de spelregels zijn. Bij elke activiteit kan gekozen worden uit verschillende moeilijkheidsniveaus.
Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- 477.8 --- 616.03 --- 616.2 --- Bewegingsopvoeding --- Didactiek (Vakdidactiek) --- lichamelijke opvoeding --- bewegingsopvoeding --- sport --- Lichamelijke opvoeding in het onderwijs, sport op school --- Gymnastiek; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- didactiek --- basisonderwijs --- Schommelen --- Hurksprong --- Springen --- hokbal --- Tikspelen --- Klimmen en klauteren --- Rollen --- Balspelen --- Jagerbal --- touwspringen --- Balanceren --- Handenstand --- Overslag --- touwzwaaien --- hurkwendsprong --- Aerobics --- Basisonderwijs --- Bewegen op muziek --- Dansen --- Hoogspringen --- Verspringen --- Acrobatiek --- Ringen --- Zwaaien --- Rekstok --- Radslag --- Korfbal --- Estafette --- Frisbee --- Waterspelen --- Jongleren --- Hinkelen --- 796.04 --- Bewegingsonderwijs --- Lesplannen --- Materialen --- Lesopstellingen --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Lager onderwijs --- Spelen --- Sport --- Lichamelijke opvoeding --- Didactiek --- Jaarplannen --- Zwaaibewegingen --- Klimmen --- Evenwicht --- Turnen --- Dansante vorming --- Atletiek --- Acrogym --- Rope skipping --- Voetbal --- Joggen --- Toestelturnen --- Badminton --- Tennis --- Buitenspelen --- Spel --- Jaarplan --- Zwaaibeweging --- Balspel --- Verspringen (atletiek) --- Tikspel --- Voetbal (sport) --- Waterspel --- Ultimate frisbee --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid --- Didactics of sports and games --- Didactics of primary education
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|